Ha az ember belemerül az adrenalingőzös edzéstervbe, belead apait-anyait, megeshet, hogy megfeledkezik az egészségünk szempontjából leginkább alapvető tételről: a higiéniáról. Íme, néhány tipp, hogy mindenképpen tisztán és egészségesen hódolhass sportszenvedélyednek. 

1.    Mindig legyen nálad kéz fertőtlenítő gél és törlőpapír!

Az eszközöket egy nap sokan használják, és többségük – hacsak nem látszat edzést tartanak pár Instagram-fotó kedvéért – izzad, mint a ló. Ha szeretnéd elkerülni, hogy idegenek levében pácolódj, mielőtt dolgozni kezdesz, ne csak te moss kezet, de az eszközt is töröld át fertőtlenítő papírral.

Az igényesebb konditermekben a gépek mellett általában van nedves törlőkendő, de a legjobb, ha te magad is tartasz az edzőcuccaid mellett ilyet, különösen nyári hőség és téli járványidőszak idején.

2.    A saját felszerelésedet is mindig tartsd tisztán

Alap dolognak tűnik, de sokan megfeledkeznek róla, esetleg túlzottan is kényelmesek. Amikor befejezted a munkát, az izzadt, mocskos holmit egy nylon zacsiba dobd, amit aztán otthon azonnal a szennyestartóba, esetleg a mosógépbe ürítesz.

Nincs gusztustalanabb annál, mint amikor a retkes edzőcuccok napokig élnek önálló életet a táska mélyén, az autó hátsó ülésén.

3.    Szerezz be egy jobb vizes palackot!

A műanyag palackok nyakán gyakran több baktérium bújik meg, mint a vécécsészében, csak épp erre nem gondolunk. A legjobb, ha elfelejted a műanyagot, és fém verzióra nevezel be, időről időre pedig forró, szappanos vízzel átmosod.

A vizedet, sportitalodat az edzőteremben se hagyd felügyelet nélkül, mert bárki belekortyolhat, amíg nem nézel oda, és hát kinek hiányzik egy jó kis herpesz? A sporttársakkal inkább másképp barátkozz.

4.    Mindig, mindenből a sajátodat használd!

Nincs azzal semmi gond, ha kivételesen kicsit irigy vagy, ha a saját holmidról van szó: törölköző, papucs, vizes palack, kiskanál, jógamatrac és a többi. Nem attól leszel jó arc, ha kölcsönadod másnak a sajátodat, elvégre ez újabb esély a bőséges baktérium csereberének.

5.    Papucsban zuhanyozz

Könnyebb a táska, ha a zuhanyzópapucs kint marad, de a láb- és körömgomba az ilyen nedves, zsúfolt, sötét helyeken érzi igazán otthon magát. Nem érdemes kockáztatni.

A papucsot is fontos rendszeresen forró, fertőtlenítőfolyadékkal tuningolt vízben átmosni, ha el akarod kerülni a mikroméretű látogatókat a lábujjaidon, talpadon.

6.    Gondold meg, mikor ülsz be a forró vízbe, jacuzziba

Egy izzasztó edzés után persze ez a legszuperebb kikapcsolódás, de helló: ha horzsolásod, netán nyílt sebed van, kerüld a nagy közös fürdőzéseket. Észre sem veszed, és a seb máris elfertőződik, aztán hetekig jegelheted… a sebet, meg persze magát az edzést is.

7.    Tarts pihenőnapot, ha szükséges

Oké, egy komoly edzésterv persze elengedhetetlen, ha az embernek céljai vannak. Ugyanakkor náthásan, fáradtan, sérülten edzeni nem csak rád nézve veszélyes, de sporttársaidat is hátráltatja.

Frissen, egészségesen és kipihenten te magad is hatékonyabb leszel a teremben!